Doomscrolling – kako ga ustaviti?

Ali nenehno osvežuješ zaslon z novičkami na družabnih omrežij in drugih spletnih mestih, saj imaš občutek, da boš v nasprotnem primeru kaj spregledal/-a in zamudil/-a? To je navada, ki je pravzaprav zelo pogosta, v času epidemije Covid-19 pa se je tako razširila, da je dobila svoje ime, in sicer doomscrolling. Oxfordski angleški slovar je izraz razglasil za besedo leta in ga dodal v slovar.

Doomscrolling (velikokrat zasledimo tudi izraz doomsurfing) označuje nagnjenost k nenehnemu brskanju ali drsenju po ekranu telefona, da bi bili na tekočem z najnovejšimi novicami, predvsem s slabimi. Prepoznan je kot škodljiva navada, ki škoduje našemu duševnemu in fizičnemu zdravju ter povzroča zasvojenost.

Želja, da bi izvedeli več o dogajanju in se opremili z najnovejšimi informacijami, pa je prav tako povsem razumna. Kaj torej storiti? Naj zato raje prenehamo spremljati dogajanje v svetu in slediti različnim portalom z novicami? Ali obstajajo načini, kako nenehno brskanje in “scrollanje” po novičkah zmanjšati?

Poskusi upoštevati naslednja priporočila:

1. Postavi si časovni okvir, znotraj katerega si dovoliš spremljati novice. Vprašaj se, koliko časa na dan se ti zdi smiselno dostopati do novic in se poskušaj tega časovnega okvira tudi držati. Lahko si nastaviš tudi opomnike, da je čas, da se odklopiš. V pomoč so ti lahko tudi aplikacije za omejevanje zaslona, kot je Freedom, ki blokira moteča spletna mesta.

2. Izogibaj se spletnim mestom z novicami ali klepeti, ki se osredotočajo samo na to, kako se svet spopada s težavami. Ob branju bolj negativnih novic, poskušaj najti tudi kakšno pozitivno.

3. Bodi pozoren/-na na to, katerim temam se posvečaš ter kako dolgo si o njih zmožen/-na razpravljati. Ne pozabi, da lahko izbereš, o čem se boš učil/-a. Vendar se moraš zavedati težnje, ki jo psihologi imenujejo “potrditvena pristranskost” in pomeni dajanje prednosti informacijam, ki podpirajo naša obstoječa prepričanja ali stališča. Z drugimi besedami, včasih iščemo novice, ki potrjujejo tisto, v kar že verjamemo. Morda si na ta članek kliknil prav zato. 🙂 Torej, bodi pozoren/-na, česa ne izbereš v branje.

4. Ker lahko zaradi doomscrollinga pozabiš na vse, razen tega, kaj je na svetu narobe, je pomembno, da se vsak dan spomniš, za kaj si hvaležen/-na. Vaja hvaležnosti ti lahko pomaga krepiti občutek optimizma in umirjenosti v nestabilnih časih.

Viri:

https://www.bbc.com/worklife/article/20210226-the-darkly-soothing-compulsion-of-doomscrolling

https://www.endocrineweb.com/news/what-is-doomscrolling-and-how-to-stop

https://theconversation.com/five-ways-to-manage-your-doomscrolling-habit-183265