Ustrahovanje v šoli in na spletu sta povezana

Pexels.com

V raziskavi, ki je bila objavljena septembra 2021 v Veliki Britaniji, je bilo ugotovljeno, da je kar 37 % mladostnikov izpostavljeno spletnemu ustrahovanju (cyberbullying) ter da dogajanje na spletu pogosto sovpada z dogajanjem v šoli. Gre za vedenje, pri katerem oseba s pomočjo uporabe elektronskih tehnologij na takšen ali drugačen način škodi drugim.

V zadnjih letih vse države poročajo o porastu spletnega ustrahovanja, kar je posledica povečane uporabe digitalnih naprav in preživljanja časa na spletu. V pričujočo raziskavo je bilo vključenih 408 posameznikov, starih med 16 in 30 let, ki živijo v Veliki Britaniji.
Obstajajo različne oblike ustrahovanja: objave na družbenih omrežjih z namenom poniževanja ali grožnje drugemu, objavljanje videoposnetkov ali fotografij, ki žrtev spravljajo v zadrego ali jo ustrahujejo ter »doxxing« – objavljanje osebnih ali zasebnih podatkov žrtve, na primer, kje živi. Zaradi vsega tega nadlegovanja se žrtve počutijo izolirane, prestrašene in depresivne. To lahko vodi tudi v samomorilno razmišljanje.

Okoli 37 % mladostnikov je poročalo o tem, da so sami že doživeli spletno ustrahovanje. V večini primerov so jih ustrahovali sošolci ali priljubljeni učenci iste šole ter starejši posamezniki, v vlogi žrtve pa so se največkrat znašle pripadnice ženskega spola. Žrtve so tudi poročale o tem, da so bile priča spletnemu ustrahovanju zaradi prepirov, ki so se zgodili že v resničnem okolju – v šoli. Iz tega je jasno razvidno, da sta spletno ustrahovanje ter ustrahovanje, ki se dogaja v šoli, pogosto povezana.
49 % posameznikov je bilo tarča zlonamernih govoric, 44 % groženj in 29 % izključitve iz skupine kot je na primer klepetalnica ali spletna igra. Spletno ustrahovanje je najpogosteje potekalo prek Facebooka (74 %), sledili pa so mu še Twitter (17 %), Snapchat (9 %) in Instagram (9 %).

Vir: Safe.si